Volg ons op Twitter
 VDC business solutions
fitness

De VDC aanpak – een voorbeeld

Een fitnessbedrijf, Comfort genaamd, wilde graag dat VDC een reserveringssysteem ging maken. Klanten van Comfort zouden dan zonder het storen van trainers afspraken kunnen boeken en verplaatsen - momenteel een telefonische stoorzender tijdens de werkzaamheden. Uiteraard had VDC de klus kunnen oppakken en het zoveelste reserveringssysteem het daglicht doen laten zien, vergezeld met een mooie rekening. Echter, zo gaat VDC niet te werk. Na het opperen dat dergelijke systemen allang bestaat en dat er dus vast wel een passend systeem te vinden is, werd een schets van Comfort's businessmodel gemaakt en het betreffende businessproces besproken.

 

Al snel zagen de analisten van VDC dat klantcontact een wezenlijk onderdeel vormde van de succesformule van Comfort. Een anoniem reserveringssysteem zou belangrijk klantcontact verminderen en zou schadelijk zijn voor een succesvolle bedrijfsvoering. Voorgesteld werd een telefonisch callback-systeem in te voeren, waarbij de trainer op de door hem gekozen momenten de klant terugbelt, actief met de klant onderhandelt, luistert naar onderliggende redenen en tezamen met de klant tot afspraken komt.

Voor de adviezen werden door VDC geen kosten in rekening gebracht. Comfort, blij met de voorstellen, bood VDC-medewerkers 3 maanden gratis fitness aan. Bij VDC staat de klant centraal, waardoor elke oplossing winst voor de klant betekent.

VDC – de fitness van de oplossing is de essentie.

Voor meer informatie, zie homepagina.

Copyright 2011-2017 © Van Dorth Consultancy